Dobromiła Jaskot

BIBLIOGRAFIA

dobromila-jaskot

Cichy D., Młodość rządzi?, "Tygodnik Powszechny" 2006, nr 18. http://tygodnik.onet.pl/kultura/mlodosc-rzadzi/2822l

Cichy D., Mendyk Michał, Topolski Jan, Schreiber Ewa, Szczecińska Ewa, Pokolenie? Dyskusja, „Glissando” III (2005), s. 97-99.

Giedrys G., Mozart szczerze działa mi na nerwy. Wywiad z kompozytorką Dobromiłą Jaskot,  „Gazeta Wyborcza” Toruń, 10.08.2013, http://torun.gazeta.pl/torun/1,48723,14416205,Kompozytorka__Mozart_szczerze_dziala_mi_na_nerwy.html?as=2.

Jaskot D., Adaptacja spektralnych i mikrochordalnych zjawisk akustycznych oraz procesów cyfrowej analizy i transformacji dźwięku w muzyce instrumentalnej na przykładzie Echeverii na wielką orkiestrę symfoniczną, niepublikowany opis pracy doktorskiej napisanej pod kierunkiem Prof. AM dr hab. Krystiana Kiełba w Katedrze Kompozycji Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

Jaskot D., atnongara – nota o utworze, http://www.warszawska-jesien.art.pl/02/kompozytorzy/k21.html.

Jaskot D., Ingwaz – nota o utworze, http://www.warszawska-jesien.art.pl/05/kompozytorzy/k27.html.

Kozińska D., Terytoria podbite, terytoria utracone, „Ruch Muzyczny” L (2006), nr 10, http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=101.

Marciniak K. B., Interpretacja relacji współczesnego kompozytora z pejzażem dźwiękowym. Na podstawie wywiadow z Dobromiłą Jaskot, Anną Marią Huszczą,Krzysztofem Knittlem, Arturasem Bumšteinasem i Marcinem Piotrem Łopackim, niepublikowana praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Agnieszki Chwiłek w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Marciniak K. B., W supermarkecie muzyki współczesnej, „Ruch Muzyczny” LVII (2013), nr 12, http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=2564.

Marciniak K. B., Wywiad z Dobromiłą Jaskot, „Glissando”  XVIII (2011), s. 75-76.

Schreiber E., Elementy spektralne w twórczości młodych polskich kompozytorów. Idee i techniki, "Muzyka" LVIII (2013), nr 3, s. 155-175.

Schreiber E., Kwartludium, „Ruch Muzyczny” LV (2011), nr 18.

Szczecińska E., Topolski J., Dobromiła JaskotWywiad, „Glissando” III (2005).

Szczecińska E., Kobieta na krawędzi; Srebro, ziemia i człowiek, „Ruch Muzyczny” L (2006), nr 10, http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=102.

Szczecińska E., Rozum jest moim największym wrogiem. Rozmowa z Dobromiłą Jaskot, „Ruch Muzyczny” 4 (2014), s. 36-38.

Topolski J., Dobromiła Jaskot, „hannah”, http://culture.pl/pl/dzielo/dobromila-jaskot-hannah.

Topolski J., Dobromiła Jaskot, „Hum…”, http://culture.pl/pl/dzielo/dobromila-jaskot-hum.                                              

Topolski J., Podwójne kodowanie. Preludium i fugi, „Ruch Muzyczny” LIV (2012), nr 4.

 

Dyskografia

2011 

Hum… na beat-boxera i zespół intrumentalny, Kwartludium, Zgas, Audio/USB, magazyn muzyki współczesnej „Glissando”, Nr 19 / grudzień 2011.

hannah for violoncello and live electronics, Andrzej Bauer – vc, Dobromiła Jaskot – live electronics, Audio/USB, magazyn muzyki współczesnej „Glissando, Nr 19 / grudzień 2011.

2010     

Hum… na beat-boxera i zespół intrumentalny, Kwartludium, Zgas, DUX Recording Producers, DUX 0808.

2009    

Linearia na kwartet smyczkowy, Del Sol Quartet, Kronika dźwiękowa The 14th Other Minds Festival, San Francisco.

hannah na wiolonczelę i live electronics, wiolonczela: Hannah Addario-Barry, komputer: Dobromiła Jaskot, Kronika dźwiękowa The 14th Other Minds Festival, San Francisco.

Hum… na beat-boxera i zespół instrumentalny, Kwartludium, Zgas, Kronika dźwiękowa Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

2008    

Z materii światła na sopran i kwintet smyczkowy, sopran: Agnieszka Olszewka, Multikamerata, Kronika dźwiękowa Festiwalu Muzyki i Sztuki Krajów Bałtyckich „Probaltica”, Toruń.

Wiirje na orkiestrę, Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Szymona Bywalca, Polish 20th and 21st Century Music From Romanticism to New Avant-Garde, Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

2007   

Linearia na kwartet smyczkowy, Kwartet Śląski, Kronika dźwiękowa Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

2005     

Ingwaz na zespół instrumentalny, Młodzieżowa Orkiestra Polsko-Niemiecka pod dyrekcją Rudigera Bohna, Kronika dźwiękowa Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

2004    

Liija na taśmę, Kronika dźwiękowa Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

2002    

atnongara na fortepian, Dobromiła Jaskot, Kronika dźwiękowa Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

2000    

Pean-Amore na mezzosopran, recytatora i zespół kameralny, Orkiestra „Forum Młodych” pod dyrekcją Miłosza Bembinowowa, Wydawnictwo „Embi-Nova”, Warszawa.

 
 
Dobromiła Jaskot, autorka: Karolina Balcer
Tekst: Ewa Schreiber

Zobacz inne artykuły w kategorii Kompozytorzy 70'-80' »

Przeczytaj również

Patroni medialni
Partnerzy
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.