Artur Kroschel

RECEPCJA

artur-kroschel

O utworze Trio na skrzypce, klarnet i fortepian:

Pastelowy drobiazg, niezwykle wyciszony, sięgający w głąb pojedynczego dźwięku, od początku do końca trzymał w napięciu.

Daniel CichyXLVI Warszawska Jesień. O muzyce polskiej, „Ruch Muzyczny” nr 23/2003.

 

O utworze Duo na dwoje skrzypiec:

Krótki utwór na dwoje skrzypiec, Duo pamięci Jana Astriaba, niespiesznie snujące pojedyncze, rozrzucone motywy i frazy, jak z rzadka nawlekane na niewidzialną nić szlachetne kamienie. Mało dźwięków i duże wrażenie.

Ewa SzczecińskaMusica Polonica Nova Muzyka Polska z lotu ptaka,„Ruch Muzyczny” nr 7/2006, 25.

 

O utworze Prześwit na orkiestrę:

Prześwit Artura Kroschela to kompozycja, w której pojedyncze, niepowtarzalne zestawienia brzmień instrumentów, "prześwity", wyłaniają się z delikatnego, lecz pełnego napięcia brzmienia orkiestry. Sam autor mówi, że w tym utworze "forma kształtuje brzmienie, a brzmienie formę". I rzeczywiście, cała dramaturgia kompozycji, w której krótkie, przenikliwe dźwięki sąsiadują z subtelnymi, płynnymi szmerami, wynikała z wyszukanego operowania grupami orkiestry, wzbogaconej o bardzo rozbudowany skład perkusji.

Ewa Schreiber"Wiosna" i "Przedwiośnie" w Poznaniu, „Ruch Muzyczny” nr 11/2008.

 

 O twórczości Artura Kroschela:

Podobnie skromny Artur Kroschel, ostatnio dyrektor artystyczny zasłużonej Poznańskiej Wiosny Muzycznej, w swojej muzyce podąża śladem instrumentalnej muzyki konkretnej, pracując z wykonawcami nad rozszerzonymi technikami artykulacyjnymi (…).

Jan TopolskiPostmodernizm i co dalej? Pokolenie lat 70, „Kwarta. Magazyn o muzyce polskiej”, nr 5 (20), sierpień 2013.

Artur Kroschel, autorka: Karolina Balcer

Tekst: Ewa Fabiańska-Jelińska

Zobacz inne artykuły w kategorii Kompozytorzy 70'-80' »

Przeczytaj również

Patroni medialni
Partnerzy
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.